بخیه زدن در خانه

ارائه خدمات بخیه و کشیدن بخیه در منزل


همه افراد در طول روز ممکن است توسط اشیا ء تیز بخشی از بدن خود را ببرند و یا خراش دهند. در این موقعیت ممکن است فرد مورد نظر تمایلی برای خروج از منزل و یا رفتن به  مراکز درمانی را نداشته باشد. در این شرایط چه باید کرد؟ مجموعه ما با اعزام پرستار به منزل این مشکل را برای شما حل کرده است. شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز تنها با یک تماس از خدمات زدن بخیه و کشیدن بخیه در منزل استفاده کنید.

 

 بخیه زدن و کشیدن بخیه در منزل


 برخی از افراد گمان می‌کنند که بخیه و کشیدن بخیه در منزل امر بسیار راحتی است و می‌تواند توسط هر کسی انجام شود. در حالیکه زدن بخیه و کشیدن آن حتماً باید توسط فرد متخصص و مجرب با تجهیزات مناسب و ضد عفونی شده صورت پذیرد تا باعث عفونت زخم نشود.

 بخیه باید توسط شخصی با تجربه و ماهر برای قسمتهایی از بدن که دچار شکاف، پارگی و یا زخم شده است، انجام شود. به همین دلیل برای زدن بخیه یا کشیدن بخیه در منزل باید توجه و دقت داشته باشید تا بعدها شاهد عوارض خطرناک نباشید.

اگر شما دچار مشکل شده‌اید، اصلاً نگران نباشید و اقدامی برای زدن بخیه یا کشیدن بخیه در منزل نکنید؛ چرا که این کار، کار هرکسی نیست. تنها نیاز است که با مجموعه ما تماس گرفته تا در اسرع وقت خدمات مورد نظر خود را دریافت کنید.

 لازم به ذکر است که با استفاده از خدمات بخیه و کشیدن بخیه در منزل شما در وقت و هزینه خود صرفه جویی می‌کنید و سلامت خود را به خطر نمی‌اندازید.

بخوانید
سونداژ در منزل

 

بخیه زدن در منزل

 

انواع بخیه کدام‌ها هستند؟

 بخیه‌های جذبی

 بخیه‌هایی که قابلیت جذب دارند برای بخیه زدن بخش‌های داخل بدن استفاده می‌شوند. به بیان دیگر می‌توان گفت که مواد و نوع نخ مورد استفاده در این بخش‌ها به گونه‌ای است که تقریباً پس از ۶۰ روز با اعضای بدن جذب شده و ضرری هم ندارد.

 بخیه‌های غیر جذبی

مواد و نوع این بخیه‌ها دقیقاً برعکس بخیه‌های جذبی است. این بخیه‌ها قابل جذب نیستند و حتماً باید کشیده شوند. به همین خاطر برای داخل بدن استفاده نمی‌شوند. بخیه‌ها تک تک در سطح بیرونی زده می‌شوند و شما می‌توانید آن‌ها را ببینید. به همین خاطر راحت‌تر جدا می‌شوند. اما بخیه‌هایی که در زیر پوست زده می‌شوند، فقط در دوسر پوست مشاهده می‌شوند که باید یک طرف آنها را قطع نموده و با کشیدن طرف دیگر آن را از خارج کنید. این کار حتماً باید توسط پزشک انجام شود. پس از انجام خدمات بخیه و کشیدن بخیه در منزل ممکن است که مشکلاتی به وجود آید. به همین خاطر بهتر است که این کار توسط افراد متخصص و ماهر انجام شود تا مشکلی برای شما پیش نیاید.

 زمان کشیدن بخیه

زمان کشیدن بخیه در هر قسمت از بدن متفاوت است. پس از گذشت مدت زمان مشخصی باید اقدام به کشیدن بخیه کنید. به عنوان مثال در قسمت جلوی گردن ۲ الی ۳ روز باید بخیه را نگه دارید. همچنین در قسمت پشت گردن سه الی پنج روز زمان نیاز است.

 برای پوست شکم و سر که نقاط حساسی از بدن هستند، طول درمان بین ۷ الی ۱۰ روز است.

بخوانید
بیماری های مغز و اعصاب

 اندام‌هایی مانند قفسه سینه به طول درمان بیشتری نیاز دارند. برای درمان ۱۰ تا ۱۴ روز زمان نیاز است.

 اما بخش کف پا طول درمان طولانی‌تری نسبت به سایر نقاط بدن دارد و ممکن است تا ۲۱ روز زمان احتیاج باشد.

علائم عفونت زخم، پس از بخیه و کشیدن بخیه در منزل


 پس از بخیه زدن وقتی که می‌خواهید پانسمان را تعویض کنید، بخیه را بررسی و معاینه کنید. علائم زیر نشان دهنده عفونت می‌باشد.

  • افزایش درد
  • تورم
  • قرمزی
  • تخلیه چرک
  • جدا شدن زخم

 در صورت مشاهده هر یک از علائم سریعتر برای بررسی بیشتر با خدمات پرستاری ما تماس حاصل کرده تا در اسرع وقت مشکل شما را رفع کنیم. در صورتی که علائم عفونت حاد نباشد، با استفاده از آنتی‌بیوتیک می‌توان درمان عفونت را شروع کرد؛ اما در صورتی که یک زخم عمیق عفونت کرده باشد، ممکن است که نیاز باشد به بیمارستان مراجعه کنید.

 

بخیه زدن در منزل

 

نکاتی مهم در رابطه با زدن بخیه و کشیدن بخیه در منزل


 هرگز بدون مشورت با پزشک اقدام به بخیه و کشیدن بخیه در منزل نکنید.

 وقتی که پرستار بخیه را کشید، وضعیت زخم را از او جویا شوید.

 اگر خودتان در منزل به تنهایی اقدام به بخیه زدن و یا کشیدن بخیه کنید، در صورتی که مشکلی ایجاد شود، کسی پاسخگو نیست؛ بنابراین بهتر است که این کار را نکنید.

 اگر زخم شما قرمز و متورم به نظر می‌رسد، بخیه‌های خود را نکشید و سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

 اگر قصد کشیدن بخیه را دارید حتماً از زمان دقیق آن مطمئن باشید.

بخوانید
ویزیت پزشک در منزل

 در صورتی که بخیه را بکشید و زخم درمان نشده باشد، دوباره باید محل را بخیه بزنید.

 

پس از کشیدن بخیه چه کاری باید انجام داد؟


 پس از کشیدن بخیه زخم خود را خشک و تمیز نگه دارید و از کثیف شدن آن جلوگیری کنید.

 نباید زخم خود را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید. پوست اطراف زخم بسیار حساس بوده و ممکن است نسبت به مابقی نقاط پوستی شما به راحتی دچار سوختگی شود.

 برخی از پزشکان توصیه می‌کنند که لوسیون های ویتامین e سبب افزایش روند درمان می‌شود. قبل از استفاده از درمانهای دیگر با پزشک خود مشورت کنید. زیرا ممکن است او روش‌های بهتری را به شما پیشنهاد بدهد. همچنین می‌توانید از کار مجرب ما مشاوره بگیرید تا ما شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنیم.

به خاطر داشته باشید که در صورت مشاهده هرگونه قرمزی، تورم و یا داشتن علائمی مانند تب این موضوع را سریعاً با پزشک خود در میان بگذارید؛ زیرا که ممکن است دچار عفونت شده باشید. در این صورت نیاز است اقدامات پزشکی برایتان انجام شود. اگر پس از کشیدن بخیه زخم شما باز شد، سریعاً به پزشک مراجعه کنید شاید نیاز به بستن مجدد زخم باشد.

ممنون از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید. امیدواریم که مطالب بیان شده برایتان کاربردی، مفید و آموزنده واقع شده باشد.